ירושלים-על ראש שמחתנו

את פני הבאים בשערי אולמי השמחות "ארמונות חן" מקדם שלט ענק ובו מספר השנים שחלפו מאז חורבן בית המקדש. השבוע, כמידי שנה- המספר התעדכן כמובן

"אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני, תדבק לשוני לחיכי אם לא אזכרכי, אם לא אעלה את ירושלים על ראש שמחתי" את הפסוק הזה יודע כל חתן לדקלם תחת חופתו, הוא הפך לחלק חשוב אך כמעט בלתי מורגש בכל טקס חתונה, אך האם באמת זוכר כל חתן את ירושלים? את חורבנה?

השאלה הזאת, שהציקה הרבה פעמים לרב יוסף כהן –יו"ר ומייסד "חסדי נעמי", הביאה אותו לעשות מעשה ולהציב בפתח אולמות השמחה והחסד "ארמונות חן" המפעלים ע"י העמותה, שלט ענק באותיות גדולות המזכיר לכל הבאים בשערי האולם את מספר השנים שחלפו מאז שחרב בית המקדש.

כמידי שנה כך גם השבוע, לקראת יום תשעה באב שייהפך לנו לששון ולשמחה, לא שכח הרב כהן כי חלפה שנה נוספת מחורבן בית המקדש, הוא הזמין שילוט חדש ובאמצעות ציוד מיוחד עודכן המספר בשלט המתנוסס במעלה קיר הבנין הענק: 1944 שנים לחורבן.

"תשאלו כל אחד ברחוב" אומר הרב כהן "כמה שנים חלפו מאז החורבן ותחילת הגלות הנוראה, תשאל אפילו אם מישהו זוכר שצריכים באמת לזכור את ירושלים בזמן החופה, מישהו יודע? מישהו זוכר? לצערינו לא, אז אם כן זו חובה קדושה שלנו, כמפעילי חמשה אולמות בהם מתקיימים חמשה חתונות מידי ערב, להזכיר את הענין החשוב הזה לכל אחד ובפרט לחתנים".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נהניתם?! שתפו...

WhatsApp
Facebook
Email
Twitter
LinkedIn
Print
הפסח לא משאירים אף משפחה נזקקת, קשיש או ניצול שואה בלי אוכל לחג
ליל הסדר באירוח מלא בבית מלון לניצולי שואה וקשישים בודדים ❤️
מחבקים את תושבי הדרום
דילוג לתוכן