לא בודדים בליל הסדר

ליל הסדר בבתים רבים זה הזדמנות לאיחוד משפחתי רחב, כולם נאספים סביב שולחן ערוך וחגיגי לכבוד ערב חג פסח. מי שחוגג ייחד עם משפחתו נהנה מהחגיגה המאחדת, אך מה עם אלה שאין להם עם מי לחגוג. ניצולי שואה רבים נשארים לבד בערב החג מסביב לשולחן ריק. 

ליל סדר במלון לניצולי שואה

העמותה שמאחורי הפרויקט 

לחסדי נעמי הפועלת כבר כ-40 שנים עמותת בת, לב נעמי. העמותה הוקמה לפני 27 שנים במטרה לסייע לחולים ולאוכלוסיות מוחלשות. לב נעמי מסייעת ותומכת בילדים חולים, אנשים גלמודים, חיילים בודדים ועוד. 

לב נעמי עמותה הפועלת על בסיס מתנדבים בלבד, אין בה כלל מקבלי שכר. עוד על פעילות העמותה כאן

ליל סדר במלון לניצולי שואה וקשישים בודדים

ליל הסדר במלון אייל בירושלים היה מרגש מאוד, עשרות ניצולי שואה וקשישים בודדים הגיעו למלון. בכניסה למלון חיכתה להם נציגת העמותה עם שי שעמותת לב נעמי הכינה במיוחד עבורם ומפתח לחדר. רבים מהם מעולם לא חגגו את ליל הסדר לפי הנהוג וגם את שאר החגים מציינים לבד. את ההתרגשות שלהם, הדמעות והעיניים הבורקות קשה לתאר במילים, מישהו דואג שלא ישארו לבד. בכניסת החג נפגשו כולם בחדר האוכל לליל סדר חגיגי ומרגש במיוחד. ניצולי השואה והקשישים התיישבו סביב שולחן גדול, ערוך במפה לבנה כלים יפים ופרחים. יין משובח, מצות וכל סימני הסדר.

בפסח הזה, במלון אף קשיש לא הרגיש לבד. הם לבשו בגדים חגיגיים, חלק מהנשים היו אפילו מאופרות, ניכר היה שהם שמחים ומתרגשים. את ליל הסדר ערך רב שהתנדב והגיע במיוחד על מנת לערוך את ליל הסדר כהלכתו עבור ניצולי השואה והקשישים. את האגדה קראו במלואה, כל מנהגי הסדר והברכות נעשו.

אורחי המלון לא נשארו אדישים למראה קבוצת הקשישים שהיו עטופים באהבה. כולם שאלו והתעניינו מי הקבוצה ומה פשר האירוע. כששמעו על היוזמה של העמותה שדואגת לניצולי השואה במשך כל השנה, התרגשו גם הם מהמחשבה ומהאירוח המרגש של ארגון לב נעמי שחגג עם הקשישים את ליל הסדר.

האירוח במלון היה מרגש, משמח וממלא. כל הנוכחים הרגישו את התרומה העצומה עבור ניצולי השואה והקשישים. השאיפה והרצון של העמותה היא לקיים מידי שנה ערב פסח במלון יחד עם עשרות ניצולי שואה וקשישים בודדים. 

נהניתם?! שתפו...

WhatsApp
Facebook
Email
Twitter
LinkedIn
Print
הפסח לא משאירים אף משפחה נזקקת, קשיש או ניצול שואה בלי אוכל לחג
ליל הסדר באירוח מלא בבית מלון לניצולי שואה וקשישים בודדים ❤️
מחבקים את תושבי הדרום
דילוג לתוכן