פסק הלכה בעניין מתנות לאביונים

גדולי הפוסקים שליט"א בהכרעה מיוחדת לגבאי הצדקה של 'חסדי נעמי':
נוסח מיוחד ו'מעשה קניין' יזכו את מעות ה'מתנות לאביונים' המועברים בו ביום

בתשובה לשאלת גבאי הצדקה של ארגון החסד 'חסדי נעמי' הורו גדולי ישראל על נוסח מיוחד ו'מעשה קניין' בכדי לזכות את מעות המתנות לאביונים הנגבות בכל רחבי הארץ ובמוקדי האשראי, ולהעבירם לאביונים בימי הפורים דפרזים ודמוקפין עצמם.

מזה 28 שנים פועלת עמותת 'חסדי נעמי' בסיוע גבאי הצדקה בכל רחבי הארץ, על מבצע חלוקת מתנות לאביונים לאלפי משפחות נזקקות המשוועות לעזרה. בשנים האחרונות עם התרחבות המוקדים ופעילות מוקדי האשראי, פנו גבאי הצדקה אל גדולי הפוסקים שליט"א במטרה להוסיף ולהדר בנתינה זו שתהא באופן המועיל ובקניין לכתחילה לשיטת כל הפוסקים, ויהא במעות הנמסרות בו ביום שיעור 'נתינה הגונה' לכל אביון.

לאחר דין ודברים ממושך במשפט קניין מעות, המליצו גדולי הפוסקים שליט"א על נוסח מיוחד דלהלן שיאמר בפירוש על יד כל גבאי הצדקה טרם מסירת מעות המתנות לאביונים:
”הרינו מזכים לכל מי שמעותיו כאן, מתנות לאביונים, לכמה שיותר אביונים. ולא יפחות מכל אביון ואביון שיעור מתנות לאביונים, שימסרו עד השקיעה”.

מלבד נוסח זה, הורו על מעשי קניין המועילים לכתחילה, בהם יזוכו מעות הנותנים והתרומות הרבות הנמסרות דרך מוקדי האשראי, כאשר "חסדי נעמי" מתחייבת בפני התורמים לחלק בימי הפורים עצמם פרזים כמוקפין, את סך הסכום שהגיע למוקדי האיסוף ברחבי הארץ, ואת העתיד להתקבל עד לשעת שקיעת החמה.

גדולי ישראל וחשובי הפוסקים שליט"א, סמכו את ידיהם על פעילות הצדקה הענפה של מוקדי ה'מתנות לאביונים' המופעלים על ידי 'חסדי נעמי', כשהם מציינים כי נתינה זו של צרכי סעודת היום ליתומים ואלמנות ומשפחות הרעבות ללחם, דינה כנתינת 'מתנות לאביונים' המהודרת ביותר כמובא בשו"ע ובתשובות הפוסקים.

בימים האחרונים השלימה העמותה את היערכותה והפעלת מוקדי האשראי 24 שעות ביממה, לקיים מצוות 'מתנות לאביונים' בהידור. מוקד מתנות לאביונים בהידור של 'חסדי נעמי':
1-800-67-77-77, רחוב בר יוחאי 10 בני ברק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נהניתם?! שתפו...

WhatsApp
Facebook
Email
Twitter
LinkedIn
Print
גיוס חירום לחלוקת חבילות מזון לניצולי שואה וקשישים נזקקים
ליל הסדר באירוח מלא בבית מלון לניצולי שואה וקשישים בודדים ❤️
כריך לכל תלמיד
דילוג לתוכן