נונה אוזדובסקי – יש נזילה בבית, והתקרה מתפרקת. הבדידות קשה

נונה אוזדובסקי חוותה סבל נוראי בסיביר הקפואה, בהיותה ילדה שנמלטה מהנאצים. "הקצבה דלה, ואני פוחדת להדליק חימום", ניצולת השואה מספרת לנו בייאוש.

ברשימה הארוכה של ניצולי השואה המופקרים לגורלם על ידי הממשלה נמצאת גם נונה אוזדובסקי (86): חולה, סובלת מקור וממצוקה כספית ובנוסף לכול – בודדה ומייחלת לקשר.
הקור רדף אותה כבר בילדותה, כאשר גדלה בסיביר. "אבא שלי היה חייל בצבא והוא היה במלחמה", סיפרה אתמול (ג'). "ברחתי מהנאצים יחד עם אמא שלי ואח שלי. היינו בלי כלום, בלי מים ובלי אוכל. היינו ישנים על הרצפה בבתים של אנשים שעזרו לנו להתחבא. נתנו לנו שמיכות אבל זה לא הספיק. הקור היה נוראי". נוסף על כל זאת, היא חלתה בטיפוס. "זה היה קשה מאוד", מספרת נונה.
אחרי המלחמה היא התחתנה ונולד לה בן. כשהייתה בת 51 נפטר בעלה, ומאז היא לא נישאה בשנית. לפני 30 שנה עלתה נונה לישראל. כאן, כמו ניצולים רבים, קיוותה לחיים טובים, אבל המציאות הכתה בה. כדי לקיים את עצמה עבדה קשה עד גיל 79, הרבה אחרי גיל הפרישה. אבל המאמץ לא עזר והקשיים רודפים אותה יום-יום, גם כעת. "אין לי פנסיה, והקצבאות שאני מקבלת לא מספיקות. אני צריכה לשלם על שכר דירה, מזון, חשמל, גז ומים, ואין מספיק כסף לכל זה".
להמשך קריאה… 👇🏼

נונה אוזדובסקי

עורכת הכתבה: הדר גיל-עד

הכתבה היא אחת מתוך סדרת כתבות "בעיניים שלהם: פרויקט מיוחד לקראת יום השואה הבין לאומי."

תרמו היום לנונה אוזדובסקי ולניצולי שואה נוספים באתר חסדי נעמי,
בשיחה למוקד: 03-6777777 או באתר גיוסים 👇🏼 (יש לציין עבור מי התרומה)

הישארו מעודכנים – עקבו אחרינו ברשתות החברתיות ובאתר

יוטיוב

פייסבוק

אינסטגרם

טוויטר

צפו בסרטונים ובמסרים מרגשים ומיוחדים,  מדי יום אנו מעדכנים, בקמפיינים חדשים, מבצעים מיוחדים כמו המבצע הזה, פעילות שוטפת והזדמנויות לסיוע ולהתנדבות! עקבו אחרינו, שתפו והיו חלק ממשפחת חסדי נעמי!

נהניתם?! שתפו...

WhatsApp
Facebook
Email
Twitter
LinkedIn
Print
הפסח לא משאירים אף משפחה נזקקת, קשיש או ניצול שואה בלי אוכל לחג
ליל הסדר באירוח מלא בבית מלון לניצולי שואה וקשישים בודדים ❤️
מחבקים את תושבי הדרום
דילוג לתוכן