סיורים של חסד במלאת עשור לפעילות בערי הפריפריה

במלאת 10 שנים לפעילות "חסדי נעמי" בסניפי אשדוד, אלעד ומודיעין עילית ולקראת התרחבות הפעילות במקומות אלה, ערך יו"ר "חסדי נעמי" הרב יוסף כהן ונציגי העמותה סיור מקיף בשטח

בימים אלה מלאו עשור שנים לפעילות החסד והנתינה של "חסדי נעמי" בעיר הנמל הדרומית – אשדוד, בעיר אלעד ובמודיעין עילית [קרית ספר], מתוך 30 שנות הקמת הארגון ופעילותו הארצית. כ-1500 משפחות נזקקות מתושבי ערים אלו מקבלות באופן קבוע סלי מזון, פירות וירקות וזרם הפניות רק הולך וגובר.

החלוקה בערים אלו מופעלת ע"י משפחות יקרות שנרתמות לנושא ללא קבלת תמורה, ומרכזות מידי שבוע את פעילות המתנדבים, האורזים ומכינים את עשרות הטונות של מצרכי המזון, הפירות והירקות לנזקקים.

בשנים הראשונות, התבצעה החלוקה באשדוד במקלט של בנין מגורים בתנאים לא קלים, עם הזמן, כשגדלו הצרכים, עברה החלוקה לחצר בית ספר במקום מרווח יותר שנשכר ע"י "חסדי נעמי" לרווחת הנזקקים, בד בבד עם העמקת הקשר ושיתוף הפעולה עם הרשויות, גורמי הרווחה ורבני העיר. אולם באלעד ובמודיעין עילית, עדיין מתבצעת החלוקה ברחבת חניה של בנין מגורים, בכל תנאי מזג אויר, במסירות נפש נפלאה של המתנדבים היקרים.

כאמור, לאחרונה נפגשו יו"ר "חסדי נעמי" ונציגי העמותה עם רבה הראשי האשכנזי של אשדוד הרב יוסף שיינין שהודה בחום ל"חסדי נעמי" על פעילותה המבורכת בעיר מזה עשור שנים, ועל היוזמה ורוח הנתינה הבלתי פוסקת. "אתם מחיים נפשות ממש, מצוות גמילות החסדים שאתם עוסקים בה היא היסוד עליו העולם עומד" אמר הרב. לאחר מכן דנו הרב שיינין ונציגי העמותה בתוכניות התרחבות הפעילות בעיר והעלו מספר רעיונות לקידום ולשיתוף פעולה. בתוך כך, ביקש הרב באופן אישי את קופת הצדקה של 'חסדי נעמי' עבור משרדו. ומייד כשקבלה הוציא תרומה מכיסו ושלשל לקופה.

בעיר אלעד נפגשו הרב כהן ונציגי העמותה עם ראש העירייה הרב יצחק עידן בלשכתו ודנו עמו באפשרויות לפיתוח הסניף בעיר למען המשפחות הנזקקות. הרב עידן הביע את נכונותו לעזור ולסייע ככל שניתן לפעילות העמותה בעיר, לדבריו, הוא רואה חשיבות עליונה ומקור גאווה בפעילות "חסדי נעמי" בעירו. כ"כ הודה לרב יוסף כהן ולמתנדבי חסדי נעמי על המענה המהיר והיעיל שניתן לנזקקי העיר, אשר מחלקת הרווחה העירונית מפנה אותם לקבלת סיוע כלכלי מ"חסדי נעמי".

במודיעין עילית ערכו הרב כהן ונציגי ההנהלה סיור מקיף ברחבי העיר וסיירו במקום החלוקה שעבר למקום חדש רק משום שהמשפחה המתנדבת המפעילה אותו, עברה דירה ובאופן טבעי העתיקה עימה את פעילות החסד לחניה שתחת הבנין החדש אליו עברה, ברחוב שאגת אריה בעיר. הרב כהן ונציגי ההנהלה עלו למעונו של רב העיר הרב מאיר קסלר שליט"א וקבלו את ברכתו החמה להמשך הפעילות בעיר ולאחר מכן נפגשו עם ראש העירייה הרב יעקב גוטרמן בלשכתו. הרב גוטרמן אשר ליבו פתוח לשוועת נזקקי העיר והפועל רבות למענם, קיים דיון ארוך עם הרב יוסף כהן באשר להמשך ופיתוח פעילות "חסדי נעמי" בעיר החרדית השלישית, לרווחת הנזקקים וכלל התושבים.

יו"ר "חסדי נעמי" הרב יוסף כהן ציין בהתפעלות את קבלת הפנים החמה לה זכה בכל מקום אליו הגיע. "אנו רואים בבירור כי בכל מקום, נושא המשפחות הנזקקות הוא אחד הנושאים הבוערים בסדר יומם של רבני וראשי הערים, בס"ד זכינו שהמענה שנותנת "חסדי נעמי" לעניי ישראל בכל עיר ועיר, מביא אור ושמחה למשפחות ולילדים רבים, וראשי הערים ומקבלי ההחלטות מכירים בכך ומוקירים".

נהניתם?! שתפו...

WhatsApp
Facebook
Email
Twitter
LinkedIn
Print
הפסח לא משאירים אף משפחה נזקקת, קשיש או ניצול שואה בלי אוכל לחג
ליל הסדר באירוח מלא בבית מלון לניצולי שואה וקשישים בודדים ❤️
מחבקים את תושבי הדרום
דילוג לתוכן