Ynet: א', בן לחולת סרטן, מוטרד מהפעם הבאה שבה ייאלץ להתגנב לאוטובוס

א', בן לחולת סרטן, מוטרד מהפעם הבאה שבה ייאלץ להתגנב לאוטובוס. "שולחן חג זה חלום בלתי מושג עבורנו"

כמה ימים לפני ראש השנה, א', בן לאם חד-הורית חולת סרטן המוכרת כנכה בשיעור של 100% על ידי המוסד לביטוח לאומי, עדיין לא יודע כיצד יחגגו את החג. לשאלה "מה תעשו בחגים" בראיון לאולפן ynet השיב א': "לא יודעים, לא יהיה חג, כמו בשנה שעברה שלא היה חג".

כמו מאות אלפי משפחות אחרות במדינת ישראל, שבהן מפרנס המשפחה הוא אדם עם מוגבלות, שאינו מסוגל לעבוד ומוכר כנכה על ידי המוסד לביטוח לאומי, הכנסת משפחתו של א' מסתכמת בקצבת הנכות של אמו. היא מקבלת את הקצבה מהמוסד שאמור לספק רשת ביטחון סוציאלית, בשמה של מדינת ישראל, לאלו שהמדינה קבעה כי אינם מסוגלים לעבוד ולפרנס את עצמם. במקרה של אמו של א' מדובר בקצבה המסתכמת ב-3,400 שקלים בלבד.
מי שמכיר היטב את הניסיון להתקיים עם סכומי הקצבה הזעומים הוא א' בן ה-16. "אין כסף בכלל, המקרר תמיד-תמיד ריק. כסף לאוטובוסים אין לי, אני צריך להתגנב לאוטובוס כל בוקר, זה כבר נהיה הרגל, כשאני קם בבוקר והולך לאוטובוס אין לי את ה-12 שקל בכיס לנסיעות, אז אני עולה מאחורה ומתגנב לאוטובוס", השיב כשתבקש לתאר את מציאות החיים שלו ושל משפחתו.

"אנחנו חיים מ-3,400 שקל בחודש, שני אחים ואימא. לא נראה לי שזה הגיוני, הוסיף. "אני נאלץ לעבוד בעבודה שהיא אריזה בסופר. זה לא נראה לי עבודה הגיונית, על טיפים, אני יכול להרוויח מאה שקל בעשר שעות, לא נראה לי שזה עוזר לי במשהו. אנחנו הלכנו ופנינו, אני אישית פניתי אלפיים פעם לעזרה ושלחנו מכתבים ועשינו את כל המאמצים ואף אחד אפילו לא קורא את המכתב. לא עושים אפילו מאמץ לקרוא את המכתב".

לתרומות עבור א' לחצו כאן או חייגן ל: 1800-677-777 או 03-6777777

נהניתם?! שתפו...

WhatsApp
Facebook
Email
Twitter
LinkedIn
Print
הפסח לא משאירים אף משפחה נזקקת, קשיש או ניצול שואה בלי אוכל לחג
ליל הסדר באירוח מלא בבית מלון לניצולי שואה וקשישים בודדים ❤️
מחבקים את תושבי הדרום
דילוג לתוכן