מתנות לאביונים בפורים

לתרומת מתנות לאביונים שיוחלקו ביום פורים עצמו לנזקקים לחצו כאן או חייגו למוקד חסדי נעמי: 1-800-677-777

"והחודש אשר נהפך להם מיגון לשמחה ומאבל ליום טוב, לעשות אותם ימי משתה ושמחה ומשלוח מנות איש לרעהו ומתנות לאביונים. (אסתר, פרק ט' פסוקים כ- כ"ג)

משלוחי מנות לניצולי שואה חסדי נעמי
משלוחי מנות לניצולי שואה חסדי נעמי

אביוני החסד- מתנות לאביונים

מדוע מוטב לו לאדם להרבות במתנות וסעודות לאביונים ומה חשיבותה של מצווה זו? אם תשאלו אדם טוב לבב, הוא לבטח לא ישתף אתכם במתנת הסתר ומאידך, ישמח לספר כי מתנות לאביונים הן מתנות שממלאות את הלב, אחרי הכול, היש מצווה נעלה יותר משמחת עניים, יתומים ואלמנות? כמו שנאמר "המשמח לב האומללים הללו מדמה לשכינה בכבודה עצמה".

ושמחת בחגך והיית אך שמח

וביום ההוא שלח מרדכי את ספריו אל כל היהודים בכל מדינות אחשוורוש כשהוא דורש להעצים בחודש אדר את ניצחונם והצלתם של היהודים בשושן הבירה באמצעות מתן משלוחי מנות, מתנות לאביונים ומשתה חגיגי בו ייקחו חלק כל היהודים. לימים, הפכה בקשתו של מרדכי היהודי ציווי המבקש מכל לב – מתן שני מתנות לשני נזקקים לפחות.

חשיבותן של מתנות האביונים

מכאן אנו למדים כי מצוות מתנות לאביונים בפורים עיקרה בנתינה לשניים- כאמור "שתי מתנות לשני אביונים". מתנות על פי בחירה אחת, מתנות שהן תבשיל או מעות (כסף) כאשר המטרה הינה קיום מצוות מתנות לאביונים.

בסיכום דבר, מצוות מתנות האביונים מאפשרת לעניי העם לחגוג את משתה פורים ככלל עם ישראל. עצימותן של מתנות האביונים גדולה מכל מכיוון שהן מעניקות את זכות השמחה לאלמנות, לעניים ולכל קשיי העם הנאחזים מדי יום בחוט החסד ולו בכדי להיות חלק מאחדות עם ישראל.

ואומר הרמב"ם כי ראוי לו לאדם להיטיב עם העני ולקמץ בסעודתו והעיקר לשמח נפש אחת בישראל המשתוקקת לאחוז בחוט החסד ולחוות את אווירת חג הפורים.

צו החיים תן וקח, כך נברא העולם, שכל אם יהיה משפיע ומקבל ומי משאין בו שניהם כאחד- הריהו כאילן סרק. (רבי יצחק מזידיטשוב).

לתרומת מתנות לאביונים שיוחלקו ביום פורים עצמו לנזקקים לחצו כאן או חייגו למוקד חסדי נעמי: 1-800-677-777

מתנות לאביונים לפורים באתר חסדי נעמי
מתנות לאביונים לפורים באתר חסדי נעמי

נהניתם?! שתפו...

WhatsApp
Facebook
Email
Twitter
LinkedIn
Print
הפסח לא משאירים אף משפחה נזקקת, קשיש או ניצול שואה בלי אוכל לחג
ליל הסדר באירוח מלא בבית מלון לניצולי שואה וקשישים בודדים ❤️
גיוס חירום לחלוקת שמיכות, תנורים וביגוד חם
מחבקים את תושבי הדרום
דילוג לתוכן