אוּלם חסד יבנה

הטלפון בבית משפחת הכלה צלצל.
אם הכלה ניגשה לטלפון, מקשיבה לקולה החם של הדוברת ודיבורה נעתק מפיה. היא עמדה כהלומת רעם ומעיניה זלגו דמעות חמות. דמעות של שמחה.

הלילה האם תוביל את בתה לחופה. היא תוביל אותה בנפשה, בנשמתה, בכל מאודה, אך לא בגופה ממש, כי אלמנה היא.
ופתאום, בשורה שכזו…

הדוברת מעבר לקו הייתה גב' דינה נמדר, מנהלת האירועים בששת אולמות 'ארמונות חן' – חמשה בקומפלקס האולמות בבני ברק ועוד אחד בגבעת שאול בירושלים.

"לפני מספר דקות", בישרה גב' נמדר לאם הכלה, "התקשר אלי תורם מחו"ל. גם הוא מחתן היום את בתו ולרגל השמחה הוא ביקש לשמח אנשים נוספים והחליט לכסות את כל הוצאות החתונה של חתונת יתום ויתומה המתקיימת באותו לילה. אז אני רוצה לבשר לך שמעבר לעובדה שחסדי נעמי לא גובה ממך תשלום עבור אולם האירועים, התורם מימן את עלות הקייטרינג, את עלות הנדוניה של הכלה, התכשיטים לכלה, עלות השכרת שמלת כלה וגם כיסוי מלא של דמי השכירות לדירה למשך שנה. הכסף כבר הועבר אלינו ואנו נעבירו אליכם כמובן".
פלא שהדיבור נעתק מפיה של האלמנה והיא רק בוכה, ומסתובבת סהרורית בביתה, מאמינה ולא מאמינה?

מחתנים בכבוד

הקמת אולמות שמחות שישמשו לחתונות של משפחות מעוטות יכולת, הייתה תמיד בשאיפה בלבו של הרב יוסף כהן, יו"ר ומייסד הבלתי נלאה של ארגון החסד הגדול 'חסדי נעמי'. "רציתי לבנות אולם שבו יוכלו משפחות חסרות אמצעים לחתן בכבוד וברמה מקבילה לזו שמקובלת גם בקרב בעלי יכולת. רציתי שעניים כמו בעלי אמצעים יוכלו לחתן את ילדיהם באותו מקום. באולמות הושקע המקסימום האפשרי כדי להפוך אותם למקום מפואר שגם משפחות שיש להן יכולת כלכלית גבוהה ימצאו אותו כמקום הנכון לקיים בו את שמחתן", אומר הרב כהן.

מה שהתחיל כאולם אחד הפך להיות קומפלקס 'ארמונות חן' ובו חמשה אולמות בב"ב ואולם נוסף בירושלים. אילו היו יכולים קירות האולמות לדבר או להציג את אשר קורה ביניהם כל ערב, במשך עשור שנים, ללא ספק שגם ספר עב כרס לא היה מספיק כדי לכתוב בו את כל הסיפורים המרגשים.

"במהלך השנים נחגגו אלפי חתונות בארמונות חן", אומרת גב' נמדר, "בעיקרון כל משפחה יכולה לשכור את האולם, אך ניתן עדיפות למשפחות בני תורה, ברוכות ילדים, מיעוטי יכולת ובעיקר – ליתומים ויתומות שמלכתחילה הוקמו האולמות למענם וכאמור הם מקבלים את אולם ללא תשלום.

אגב, מחירה של מנה עשירה, (כולל הכל: דג, סלטים בשרים וכו') הוא ב-44 שקלים, כך שבשורה התחתונה אנשים יכולים לחתן בכבוד במחירים נמוכים מאוד ביחס למקובל".

במשרדה של גב' נמדר ב"חסדי נעמי" היא פוגשת בפנים המופלאות של עם ישראל. בגילויים רבים של חסד אמיתי. "מתקשרים אלי אנשים מכל העולם ומבקשים שאבדוק עבורם אם ביום מסוים יש חתונה של יתומים או של משפחות מעוטות יכולת והם תורמים את כל עלויות החתונה או חלקה ולפעמים אף מוסיפים כהנה וכהנה – מכשירי חשמל, נדוניה, שכירות, ריהוט ועוד. לפעמים הם מזדהים בשמם ולפעמים מבקשים להישאר בעילום שם. כבר הדבר נודע כסגולה גדולה לכל הישועות. למעלה מעשר שנים אני בתפקידי ועדיין נדהמת כל פעם מחדש מלבם הרחב של אנשים ומתרגשת מכך שהשם זיכה אותי להיות חלק מהארגון הנפלא הזה שעושה הכל למען אנשים שאין להם יכולת כלכלית".

ויש גם סיפורים מזוויות אחרות. "באחד הימים צלצל הטלפון והתברר כי הדובר הוא אדם בעל הון. המשפחה בחרה לחתן את אחד מילדיה דווקא ב'ארמונות חן'. 'אנחנו רוצים לשמש דוגמה', הסביר האדון את המניעים מאחורי ההחלטה, 'לחתונה שנערוך יגיעו עשירים מופלגים מהארץ ומחוצה לה. אנחנו רוצים שכל המוזמנים יתוודעו לחסד המופלא שקיים רק בציבור שלנו'. אמנם, באותו לילה היה האולם מעוצב להפליא, בהתאם להזמנה של המשפחה, ואף המנות שהוגשו היו ברמה גבוהה, אך במקביל מימנה המשפחה עוד שתי חתונות שהתקיימו בקומפלס 'ארמונות חן' בלילה זה ובעיקר העבירה מסר לציבור – כבוד להינשא ב'ארמונות חן'! בנוסף, המוזמנים שהיו כאמור, בעלי ממון, נדהמו לראות את קומפלקס האולמות שבו נעשים חסדים מידי ערב בערבו והבינו שכל שקל שהם תורמים ל'חסדי נעמי' הוא שקל קודש ומשמח.
אולם ארמונות חן (1)

נהניתם?! שתפו...

WhatsApp
Facebook
Email
Twitter
LinkedIn
Print
הפסח לא משאירים אף משפחה נזקקת, קשיש או ניצול שואה בלי אוכל לחג
ליל הסדר באירוח מלא בבית מלון לניצולי שואה וקשישים בודדים ❤️
גיוס חירום לחלוקת שמיכות, תנורים וביגוד חם
מחבקים את תושבי הדרום
דילוג לתוכן