גם סבתא שלך בשלה דייסה?

ליאורה חוברה דיאטנית קלינית ויועצת לעמותת חסדי נעמי

על דייסות חלוקות הדעות. יש את אלה שיעשו פרצוף חמוץ וזה משדר לי שמדובר בנפגע טראומת הדייסה (וזה בדרך כלל מגיע מהילדות או מהצבא) – עם אלה אין בכלל מה לדבר על דייסה. לעומתם עם מי שמביט אלי כשמחשבה על אושר גדול עוברת במוחו אני יודעת שיש על מה לדבר. האחרונים בדרך כלל לא נוגעים בדייסה בגלל שהם בטוחים שהם ממש לא יכולים להרשות לעצמם את כמות הקלוריות שהיא תוסיף להם לתפריט. ודווקא כאן מגיעה הודעה מרגיעה– דייסה לא כל כך משמינה כמו שנדמה לכם. לעומת זאת היא משביעה מאוד וברוב המקרים תחסוך לכם אכילה של קלוריות רבות אחרות שתנשנשו פה ושם בגלל שנשארתם רעבים.

אז חוץ מזה שהיא מחממת, מנחמת, משביעה, מזכירה את בית אימא ועושה ממש טוב על הלב וגם בבטן, יש לדייסה גם יתרונות אחרים בתחום שמירת המשקל ומצב הרוח. היא עשירה בעיקר בפחמימות (ובחלק מהדייסות גם כאלה עשירות בסיבים). הפחמימות תורמות לעליה של רמת הסרוטונין בדם והוא מביא תחושה של שובע , רוגע ומצב רוח מצוין וגם ריכוז ועירנות.

מבחינת כישורי הבישול, מה שנדרש כאן הוא בעיקר יכולת ערבוב. בישול הדייסה על אש נמוכה תוך ערבוב מתמיד יגרום לכם להוציא תחת ידכם מוצר חלק, ללא גושים וללא חריכה. 5 דקות וחומרים זמינים הופכים אותה לאפשרות נפלאה לארוחת בוקר כשממהרים או כשמגיעים הביתה מיום מתיש וקר למקרר ריק. גרסת הבישול המהיר (כלומר אינסטנט שאפשר להכין במיקרוגל או אפילו בכוס מים רותחים) גם היא מצוינת מכיוון שהדגנים עברו במפעל תהליך של בישול וייבוש, כלומר אין כאן שום מעורבות של חומרים מוספים מיותרים.

המומלצת ביותר היא שיבולת שועל אבל אפשר בהחלט לגוון עם סולת (רצוי מלאה),  תירס וקורנפלור.

מתכון לדייסת שיבולת שועל
גופך יגיד לך תודה אם תבחר/י להתחיל ככה את היום. הדייסה. מחממת, משביעה, מחזקת ומשפיעה לטובה על מערכת העיכול, ורמות הסוכר והכולסטרול בדם.

2 מנות 160 קלוריות למנה
החומרים
6 כפות שיבולת שועל
1 כוס חלב (בקר או צאן או סויה)
1 כוס מים
2 כפיות דבש
2 כפות נבט חיטה
2 כפות זירעוני פשתן טחונים
מעט קינמון

אופן ההכנה
מבשלים על אש קטנה שיבולת שועל , מים וחלב. בוחשים מדי פעם עד רתיחה והסמכה של הדייסה. מעבירים לצלחות עמוקות. מוסיפים את כל שאר המרכיבים. לכל צלחת – כפית דבש, כף נבט חיטה, כף פשתן טחון ומעט קינמון .מערבבים ואוכלים מיד, חם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נהניתם?! שתפו...

WhatsApp
Facebook
Email
Twitter
LinkedIn
Print
הפסח לא משאירים אף משפחה נזקקת, קשיש או ניצול שואה בלי אוכל לחג
ליל הסדר באירוח מלא בבית מלון לניצולי שואה וקשישים בודדים ❤️
מחבקים את תושבי הדרום
דילוג לתוכן