ה. רק רוצה להקים בית

בגיל 7 היא מתה. לאחר-מכן היא התעוררה ונהייתה צמח. הרופאים התייאשו, האמא לא התייאשה.
כיום, היא עומדת על הרגליים, אך משותקת בפלג גופה השמאלי.
בקרוב היא מתחתנת עם בחור הסובל משיתוק מוחין.
אנחנו כאן בשביל לעזור להם…

ה.ז. מירושלים, היום בת 20, נפלה בגיל 7 במהלך משחק תופסת על ראשה ואיבדה הכרתה. היא הובהלה לבית החולים שם לא השתפר מצבה והיה חשש לנזק מוחי כבד. לאחר כמה ימים אובחן קריש במוחה והרופאים קבעו שזה מוות כמעט ב-100% וש"המוח מת".

אמה, ע. לא איבדה תקווה לרגע ויצרה קשר עם הרב פישר מעמותת עזרה למרפא של הרב פירר. הלה, הטיס לארץ מארה"ב את פרופ' גטניו מומחה בעל שם עולמי על מנת לנתח אותה ולנסות לשחרר את הקריש.
ע' מספרת שמכיוון שזה היה ניתוח נדיר מאוד לילדה בגילה הוא עורר הרבה עניין ועשרות מנתחים מרחבי העולם צפו בו בשידור ישיר. לפני כן החתים בית החולים עין כרם את המשפחה על מסמך "מוות על השולחן", ושאין לפתח תקוות שהניתוח יצליח מכיוון שמוחה של ילדה בת 7 הוא קטן מאוד ביחס למבוגר והדם הרב המתפרץ עלול להמית אותה ברגע אחד.

הנס התרחש והניתוח עבר בהצלחה לתדהמת הרופאים. ה. פקחה עיניים אך הייתה לצמח, לא דיברה ולא זזה.
הרופאים יעצו לאם "לזרוק אותה למוסד" כדי שתוכל לנהל את שאר הבית (11 נפשות) ולא נתנו לה שום סיכוי להשתקם. אך ע', אחות במקצועה, הייתה בשלה והחליטה לעזור לבתה לצאת מהנכות.
לאט לאט החלה ה. להגיב לסביבה שהייתה מוכרת לה והוכנסה לבית ספר רגיל כשהיא על כסא גלגלים למרות הקשיים והשתלבה חברתית. ההורים לא חסכו מאומה מבתם והשקיעו משאבים רבים בטיפולי שיקום פיזיותרפיים, הידרותרפיים וכו'. ההשקעה הרבה הוכיחה את עצמה, וכיום ה. הולכת על שתי רגליה ומתפקדת כמעט כאחד האדם אך עדיין משותקת בחלק מפלג גופה השמאלי כאשר ידה השמאלית עדיין אינה מגיבה כראוי. היא עדיין עוברת ניתוחים וטיפולים וכיום מוגדרת נכה ברמה של 75% ומקבלת קצבת נכות מהמדינה.

ה. מוכשרת מאוד והיא סיימה את בית הספר בהצלחה רבה. למזלה, החלק הקוגניטיבי במוחה לא נפגע כך שהיא מסתדרת מעולה עם מתמטיקה ומספרים, ובדיקות הראו שיש לה אייקיו גבוה מהממוצע. היא אף סיימה לימודי הנהלת חשבונות וחשבות שכר במכון של משרד התמ"ת. באצילות רבה, הולכת ה. בזמנה הפנוי להתנדב ולעזור לחולים שיקומיים ומעודדת אותם שאסור לאבד את התקווה כי היא הדוגמה הכי טובה לכך.

ההצעות לשידוך נוכח מצבה לא היו טובות בלשון המעטה. בחור עיוור שהיה אמור להינשא לה, חזר בדעתו ברגע האחרון ושבר את ליבה. לאחרונה נמצא לה שידוך עם בחור הסובל משיתוק מוחין המשפיע על הליכתו אך בעל יכולת שכלית גבוהה מאוד ונחשב לעילוי בישיבה שלו. הם החליטו להתחתן אך מתקשים לראות כיצד יצליחו לעשות זאת מאחר ולשתי המשפחות אין כלל את האמצעים הכלכליים לעמוד בעלויות הכרוכות.

ה. החליטה שהיא תממן את עצמה ויהי מה, ומחפשת כבר שנה ללא הצלחה עבודה במקצועה. היא מאוד רוצה לעסוק בהנהלת חשבונות אך אף אחד אינו מוכן להעסיק אותה וכעת היא מוכנה לעבוד בכל דבר בשביל להתקיים כלכלית ולהקים בית, דבר שנראה עכשיו כמעט בלתי אפשרי.

החודש (אלול תש"ע) נערכה חתונתם ברוב פאר והדר באולמי "ארמונות חן" בבני-ברק. ארגון "חסדי נעמי" בעזרת התורמים הכנבדים, מימן את כל הוצאות החתונה, הקייטריניג, הצלם, פרחים ואף את שמלת הכלה. בני המשפחה ואורחים נוספים שהגיעו לחזות בנס הרפואי ולשמח את הזוג המיוחד, סיפרו על חתונה מכובדת ומפוארת ובעיקר מרגשת עד למאוד.

יחד עם זאת,עדיין נדרשת עזרה מקיפה בכל מה שקשור לשכירת דירה, מוצרי חשמל בסיסיים, ריהוט וכסף שיוכל לממן את הטיפולים היקרים מאוד שהיא עוברת. אחד הטיפולים שהיא עוברת ביד הוא הזרקת תרופות לשיפור התנועה. כל זריקה כזו עולה מאות שקלים והיא עדיין זקוקה לעשרות זריקות וטיפולים שונים.

חסדי נעמי פתחה לזוג קרן סיוע לתרומות כדי שיוכלו להקים בית בישראל.

לתרומות אונליין באמצעות כרטיס אשראי דרך האתר המאובטח
או בטלפון – שיחת חינם: 1-800-67-77-77 או במוקד ההתרמה הארצי: 03-677-7777

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נהניתם?! שתפו...

WhatsApp
Facebook
Email
Twitter
LinkedIn
Print
הפסח לא משאירים אף משפחה נזקקת, קשיש או ניצול שואה בלי אוכל לחג
ליל הסדר באירוח מלא בבית מלון לניצולי שואה וקשישים בודדים ❤️
מחבקים את תושבי הדרום
דילוג לתוכן