התערוכה הראשונה מסוגה בעולם

לראשונה בישראל, לרגל יום הזיכרון הבינלאומי לשואה, יצרו יצירות אומנות על ידי בינה המלאכותית על פי עדויות של ניצולי שואה.

הטכנולוגיה בימינו מתקדמת בצעדי ענק, כיום כבר ניתן ליצור יצירות אומנות על פי עדויות אישיות ותיאור מדויק של הפרטים. פיתוח הבינה המלאכותית, מצב בו מנסים לדמות את יכולת החשיבה האנושית, הביא איתו אין סוף אפשרויות לשימושים רבים. בחסדי נעמי השתמשו ביכולת זו ליצור תערוכה ראשונה מסוגה בישראל. 

המציאות הכואבת שמידי יום נפטרים ניצולי שואה רבים ובקרוב כבר לא נוכל לשמוע את עדותם האישית מהתופת הביאה את הרעיון לתערוכה. לצערנו הרב הדורות הבאים כבר לא יזכו לשמוע עדות מניצול שואה. הם יידעו וילמדו על השואה רק מכתבים, תמונות וחפצים.  

בואו לתמוך בפרויקט לחימום ביתם וליבם של ניצולי שואה

החשיבה ויצירת התערוכה הייתה מורכבת, מיוחדת ומרגשת מאוד. צוות העמותה ביקר ניצולי שואה רבים, שמע את עדותם ויצר לכל ניצול שואה יצירת אומנות שמעבירה את תחושותיו וזיכרונותיו מהתקופה החשוכה בחייו. 

לכל ביקור הצוות הביא איתו סלי מזון, ביגוד חם, שמיכות ומוצרי חימום נוספים. ניצולי השואה שמחו לקחת חלק בפרויקט מיוחד שכזה. הם שיתפו בזיכרונות שלהם, הצוות צחק ובכה יחד עם ניצולי השואה בזמן יצירת היצירות. 

שיא הפרויקט הגיעה בתערוכה מרגשת במיוחד של היצירות של כל ניצולי השואה. התערוכה נערכה בהיכל התרבות באשקלון, לשם הגיעו ניצולי השואה לראות את מה שיצרו עבורם ועבור ניצולי שואה אחרים. לתערוכה הגיעה גם ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם. לא היה ניתן לפספס את ההתרגשות של כל הנוכחים באירוע. 

תערוכה ראשונה מסוגה בישראל

נהניתם?! שתפו...

WhatsApp
Facebook
Email
Twitter
LinkedIn
Print
גיוס חירום לחלוקת שמיכות, תנורים וביגוד חם
מחבקים את תושבי הדרום
הפסח לא משאירים אף משפחה נזקקת, קשיש או ניצול שואה בלי אוכל לחג
משלוחי מנות לניצולי שואה, קשישים ומשפחות במצוקה
ליל הסדר באירוח מלא בבית מלון לניצולי שואה וקשישים בודדים ❤️
דילוג לתוכן