החזרה לבית הספר- מצוקה של הורים רבים!

שנת הלימודים נגמרה ממש לפי ימים בודדים ובינתיים אף אחד לא חושב על חזרה לבית ספר, האומנם?!
בחסדי נעמי כבר מסתכלים קדימה לעבר שנת הלימודים הבאה על מנת לתת את הסיוע המרבי למשפחות שיזדקקו לכך ברגע האמת. 

חזרה לבית ספר- מידע מקדים

כתבה שפורסמה לאחרונה בTHE MARKER (מאי 2022) מראה כי בישראל כשליש מהתלמידים חיים בעוני. משפחות רבות נמצאות במצב כלכלי ירוד ונאלצות לעשות ויתורים רבים. בין הדברים עליהם נאלצים לוותר הוא ציוד חדש לתלמידים לבית ספר. 

מחיר הציוד לבית הספר נע בטווח רחב יחסית, אך למרות זאת רכישת ציוד לתלמידים היא הוצאה כספית גדולה עבור משפחות רבות. ערכת בית ספר ממוצעת לתלמיד עולה כ-400 שקלים. רק תיק, אורתופדי באיכות טובה, יכול להגיע ל-250 ש"ח. מחברות, עפרונות, תיקיות, עטים וכו' צריכים לרכוש בכמות גדולה ואפילו מספר פעמים במהלך השנה. יוקר המחיה שרק עולה בשנים האחרונות, הכמויות שצריך לרכוש, איכות המוצרים וכמובן שקיים גם עניין הלחץ החברתי מייקרים מאוד את סל הקניות של חזרה לבית ספר. 

שוק הציוד היום רחב ומציע מגוון עצום של אפשריות לתלמידים. הם מתרגשים לבחור מבין המגוון הגדול את הציוד לשנה הבאה, אך לצערנו הרב ישנם תלמידים רבים שלא מכירים הרגשה זו. הורים עם יכולת כלכלית גבוה בדרך-כלל נותנים לילדים יד חופשית בבחירת הציוד, הצבע, הצורה והמותג נתון לשיקול הילד או הילדה. יש הורים המעדיפים להגביל ולתת מספר אפשרויות ויש והורים שפשוט לא יכולים לקנות ציוד לבתי ספר לילדים שלהם. 

איך הכל התחיל

הרב יוסף כהן, יו"ר עמותת חסדי נעמי מכיר את ההרגשה "שאין" מקרוב. הוא נולד וגדל במשפחה קשת יום.  יוסף כהן מספר, "כשהייתי ילד הייתי הולך לבית הספר עם שקית סופר צהובה ובה ציוד מינימלי". פרויקט "תיק לכל ילד" הוקם מתוך הרצון שלו שכל תלמיד יזכה להתמקד בלימודים. יו"ר העמותה מאחל שכל התלמידים יגיעו לבית הספר עם תיק מלא וציוד חדש לשנת הלימודים החדשה.

מידי שנה חסדי נעמי מחדשת את פרויקט "ילקוט לכל ילד". הפרויקט הוא למען אותם התלמידים שעבור משפחתם קניית ציוד היא הוצאה כספית גדולה. פרויקט החזרה לבית הספר הוא פרויקט מרגש לצוות העמותה וגם לתלמידים שמקבלים באהבה את הציוד.

תמיכה בפרויקט חזרה לבית הספר

חסדי נעמי מאמינה בחלוקת ציוד חדש. הנתמכים אינם יכולים להרשות לעצמם קניית ציוד ולכן העמותה דואגת להם לזה.
כל ציוד בית הספר שמחולק לתלמידים הוא ציוד חדש שנקנה במיוחד עבור פרויקט זה. רכישת הציוד נעשית בזכות התמיכה והתרומות הרבות של הציבור.

אם גם אותך הפרויקט מרגש ומעניין אותך לתרום ניתן לעשות זאת דרך אתר גיוסים לקהילה.

נהניתם?! שתפו...

WhatsApp
Facebook
Email
Twitter
LinkedIn
Print
הפסח לא משאירים אף משפחה נזקקת, קשיש או ניצול שואה בלי אוכל לחג
ליל הסדר באירוח מלא בבית מלון לניצולי שואה וקשישים בודדים ❤️
מחבקים את תושבי הדרום
דילוג לתוכן