זה לא עוד יום בשנה…

יום הזיכרון לשואה והגבורה הוא יום עם המון משמעות וכאב לאוכלוסיה גדולה. ביום הזיכרון לשואה והגבורה של 2022 אנחנו עסוקים בהנצחת העדויות מתופת השואה ותמיכה רבה בניצולי השואה. 

הפרויקט הראשון מסוגו בעולם: מוזאון בעולם המטא

הוקם פרויקט ייחודי שעוד לא נראה כמותו בעולם. מוזאון וירטואלי עם יצירות NFT המתעד את עדויות ניצולי השואה ואת סיפוריהם האישי מהתופת. במוזאון יוצגו יצירות NFT המציגות רגעים מתוך חייהם בשואה.

יצירות ה-NFT כבר ניתנות לקנייה, כל קניה של יצירה היא תרומה למען ניצולי השואה. ההכנסות מיצירות אלה ישמשו לקניית מצרכי מזון והרכבת סלי מזון ייעודים לניצולי שואה. כל סל מזון יכיל מגוון רחב של מוצרים בסיסיים שונים להם זקוקים ניצולי השואה.

לצערנו צעירים רבים לא יזכו לפגוש ולשמוע ממקור ראשון את עדויות השואה. בכל יום אנחנו מאבדים כ-40 ניצולי שואה. תיעוד ושימור סיפוריהם זה הדבר החשוב ביותר שנוכל לעשות למענם ולמען הדור הבא. הפרויקט הוקם כדי שהדור הצעיר שלא יזכה לפגוש את ניצולי השואה יוכל להכיר מקרוב את ההיסטוריה והזוועות שאנשים נאלצו לשרוד.

הדור הצעיר חי ובועט את עולם הטכנולוגי שהולך ומתפתח בכל רגע. להקים מוזאון בעולם שבו הדור הבא כבר נמצא זו הדרך הקלה ביותר להנגיש להם את ההיסטוריה ואת עדויות ניצולי השואה.

זיכרון בסלון  

ניצולי שואה רבים חולקים את סיפוריהם מהשואה עם זרים על מנת שהשואה לא תשכח לעולם. להעברת העדויות הלאה חשיבות רבה להנצחת ההיסטוריה.

קבוצות של תלמידים מגיעים לבתיהם של ניצולי השואה ומקשיבים לעדות הניצול. הסיפורים מרגשים ונוגעים, התלמידים יוצאים עם פיסת היסטוריה חשובה וממקור ראשון.

זכרון בסלון

חלוקת מצרכי מזון ופרחים

רבים מניצולי השואה עדין חיים ונאלצים לשרוד גם לאחר השואה. גם ביום הזיכרון לשואה אנחנו תומכים בניצולים ומחלקים להם סלי מזון גם מוצרים בסיסיים.

מתוך הוקרת כבוד ולזכר השואה כל שורד שואה מקבל בנוסף לסל המזון, ערכת מתנה מפנקת, שי מתוק וזר פרחים. אנחנו פועלים כל השנה למענם אך ביום הזיכרון לשואה אנחנו שם גם כדי לחמם את ליבם.

שיתוף פעולה עם עמותת הנני

שיתוף פעולה מקסים נולד עם עמותת הנני בירושלים. ניצולי שואה וחיילים בודדים נפגשים לארוחת ערב חמה ומזינה. לאחר הארוחה אוטובוסים אוספים את ניצולי השואה והחיילים למוזאון השואה בעיר העתיקה, שם ניצולי השואה ידליקו משואות.

בסוף הערב החיילים יקבלו שי מתוק כאות תודה על פעילותם וניצולי השואה יקבלו זר פרחים וערכת מתנה על מנת לחמם את ליבם ביום שמזכיר את הזוועות שנאלצו לשרוד.

יום הזיכרון לשואה ולגבורה הוא לא עוד יום רגיל  בשנה, זהו יום שבו אנו צריכים לזכור את ההיסטוריה שנוראית שבני אדם רבים נאלצו לחוות על בשרם. זוהו יום מלא בכאב ובצער אך מעורב גם במעט שמחה, יש מי שניצל ושרד את הזוועות כדי לספר.

עם ישראל חי בזכות האנשים שנלחמו בתופת ושרדו כדי שהדור הצעיר יחיה בשלום ולעולם לא ישכח את מה שנאלצו לעבור לפני 77 שנים.

 

נהניתם?! שתפו...

WhatsApp
Facebook
Email
Twitter
LinkedIn
Print
הפסח לא משאירים אף משפחה נזקקת, קשיש או ניצול שואה בלי אוכל לחג
ליל הסדר באירוח מלא בבית מלון לניצולי שואה וקשישים בודדים ❤️
מחבקים את תושבי הדרום
דילוג לתוכן